Radost novog stvorenja

Društveno angažirani tekst (takvi su svi starozavjetni proročki tekstovi) iz Izaije 61.10 – 62.3 poklapa se s današnjim izborima za hrvatskoga predsjednika.

U tekstu prorok:

1. Izražava radost zbog ‘novog stvorenja’
2. Odlučuje se za govor i djelovanje u očekivanju utjelovljenja pravednosti
3. Naviješta širenje Radosne vijesti do ‘na kraj svijeta’

(1) ‘Novo stanje’ koje je pokazano proroku u njemu izaziva veliku radost. Ushit, oduševljenje, iako ono o čemu govori još nije vidljivo. (Prisjetite se kad ste zadnji put bili istinski radosni. Možete li opisati svoje osjećaje?)

O kakvom je to novom stanju riječ? Opisano je ‘haljinom spasenja i pravednosti’. Dana je i usporedba mladoženje i mladenke. Haljina i odijelo na vjenčanju jasno i bez riječi daju do znanja tko je taj glavni. Odijelo nije promijenilo mladence ali ih je jasno označilo i dovelo u mogućnost novog odnosa. U početku braka često vlada zaljubljenost. Ako joj se da prilika ona se, tijekom godina, može pretvoriti u sklad.

U onome što vide oko sebe proroci često ne vide razlog za slavlje i veselje. No, kad Bog poda čovjeku viziju onoga što on sprema u novome stvorenju, tada se dogodi te erupcija radosti: ‘Hvalim te gospodaru neba i zemlje…’ uskliknu Isus (Mt 11.25ss).

(2) Vizija novoga stvorenja proroku ne dopušta da ostane pasivan u očekivanju njezina ostvarenja. Nalazimo ga odlučnim da ne šuti i da se aktivno zauzima za njezino ostvarenje. Kipar pred sobom ne vidi kameni blok. Nego što on vidi? Ako je vjerovati velikom Michelangelu on je u kamenom bloku vidio lik kojega je trebao osloboditi od viška kamenog materijala koji ga je obavijao. Ako čovjek vidi samo kameni blok od njega nikad neće nastati David. Gluhi Beethoven je glazbu čuo i prije no što ju je zapisao na papir. Da to nije bio slučaj kako bi, gluh, i dalje skladao?

S tim viđenjem ‘Jeruzalema u kojemu će se dogoditi pravda’ on zauzeto govori i djeluje kako bi se to ostvarilo.

(3) Kad se dogodi da zavlada pravednost umjesto korupcije, glas se o tome pročuje. Postaje ohrabrenje za druge koji još o pravednosti sanjaju. Kako se primjerice vijest o zemlji gdje teče ‘med i mlijeko’ brzo širi: siromašni građani Afričkih i Azijskih zemalja po cijenu vlastitih života hrle u Europu. Ljudi s Balkana hrle u Sjevernu Europu, Kanadu, Australiju – u uređene zemlje o kojima su slušali i gdje se nadaju naći bolju budućnost.

Prorok svakako pred sobom ima Jeruzalem koji, unatoč najavi, još nosi staro ime, još se bori s nepravdom, još je uvijek sam uzrok patnje nebrojenima.

Božja nakana nikad nije da se ono dobro dogodi samo za izoliranu skupinu ljudi. Spas je uvijek za druge. Naša je pak tendencija da dobro zadržimo za sebe.

Nepravda je tvrdokorna i borba protiv nje nikad nije gotova. Jedini koji će uspostaviti trajno pravedno kraljevstvo jest Bog. No to nas nikad ne oslobađa našeg dijela odgovornosti.
Ljudi koji su obraćenjem Bogu postali njegovim prorocima, jer im je Bog podao viziju svog novog svijeta – kraljevstva Božjega, kako ga je Isus navijestio, kraljevstva u kojemu prebiva pravednost – imaju svoju odgovornost za ovaj svijet: o tom kraljevstvu svjedočiti i na njegovu ostvarenju predano raditi. Pitam se koliko će nam još vremena trebati da se kao zajednica obratimo i to prihvatimo

Audio verzija nalazi se ovdje.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s