Savršeni u Kristu

Ako, kako smo vidjeli u prethodna dva razmišljanja, Bog nekoć govoraše po prorocima, pa po Sinu i danas u našem ateiziranom svijetu po Crkvi ako živi ono što vjeruje (tj. utjelovljuje Riječ) te potom da Crkva ima živjeti milosrđe (‘kaput’ koji nosi i koji se vidi), mir (kao mjerilo srca) i riječ (koja gradi i potiče), što znači Apostolov naputak da valja težiti ‘savršenosti u Kristu’?

Ovo ‘savršeni’ zvuči kao utopija. Ali i Isus u svojoj Propovijedi o povjerenju (ili, propovijedi na gori) traži savršenstvo, poput Oca (Mt 5.48), Biti savršen znači biti potpun, cjelovit, ne ispuštajući ni jedan segment iz cjeline.

Primjerice:
8 jaja
10 žlica šećera
1 vanilin šećer
5-6 žlica vode
1 žlica ulja
10 žlica glatkog brašna
1 prašak za pecivo

Domaćice će znati o čemu je riječ. O receptu za najjednostavniji biskvit, naravno. Hoće li biskvit biti savršen ako mu oduzmete neki od sastojaka. Bit će nešto ali svakako ne savršeno. Koji su, nazovimo ih tako, ‘sastojci’ savršenstva u Kristu?

spoznaja Boga / Božje volje; Stoga i mi, od dana u koji smo to čuli, ne prestajemo moliti i iskati za vas: da se ispunite spoznajom njegove volje u svakoj mudrosti i duhovnome razumijevanju. /1.9/

Od ovoga sve počinje. Od susreta sa živim Bogom. Bez susreta, govor o Bogu je jednak govoru o jučerašnjem snijegu. Biblija taj susret najčešće zove ‘obraćenjem’. Rasti u spoznaji Boga i njegove volje moguće je samo shvatimo li i živimo li Boga kao odnos. Prijatelji, bračni drugovi trebaju vremena da se upoznaju. Kad je prije 28 godina moja supruga znala reći: ‘Znaš ti dobro što ja mislim’, ja ipak nisam znao. Danas je već nešto drugačije. Sad već do neke mjere prepoznajem njezinu misao.

život – dobra djela; da poživite dostojno Gospodina i posve mu ugodite donoseći rod u svakom dobrom djelu te rastući u spoznaji Božjoj,/1.10/

Nažalost, previše je vremena potrošeno u povijesti crkve na besplodne i nepotrebne rasprave oko ‘dobrih djela’. Pa je ispalo da rimokatolici rade dobra djela, a protestanti to ne rade jer ‘djela neće spasit nas’, kako kaže pjesma. Svakako da samo dobri i milostivi Bog spašava. Rasprava oko vjera/djela može biti zgodna, ali poziv pisma je jasan: obratite se i činite, tj. donosite rod u svakom dobro djelu. U konačnici,  spoznaja Boga je neodvojiva od dobrih djela, od konkretnog zauzimanja za dobro koje nije teološka ili filozofska kategorija.

Da bi se postiglo ‘savršenstvo u Kristu’, treba nam:

– snaga Božja; ojačani svakom jakošću prema snazi njegove slave /1.11/

Za sebe Apostol kaže, da su Božja djelotvornost i snaga Duha očite u njegovom životu. Do ‘čovjeka savršena’ se ne dolazi vlastitom snagom. ‘Zaista Sin Božji je postao čovjekom da nas učini Bogom’ – Atanazije Aleksandrijski (296 – 373 A.D. Aleksandrija, Egipat). Bog nas je stvorio i čini sve da u nama obnovi onu sliku koju je u nas utisnuo pri stvaranju, a koja je Padom nagrđena ali ne i uništena. Sami, bez Božje sile i mudrosti tu silu ne možemo obnoviti. Duhom njegovim koji nam je dan, ta nam sila stoji na raspolaganju.

Zato Pavao:

– moli; Pavao na više mjesta za sebe i svoje suradnike kaže ‘da se bore’ za primatelje pisama koja piše. ‘Pozdravlja vas Epafra, jedan od vas, sluga Krista Isusa. On se uvijek u molitvama bori za vas da se održite u svoj volji Božjoj, savršeni i ispunjeni’

Molitva dopire i do onih koji su fizički daleko od nas. I to zato što se molimo Bogu koji nije fizički omeđen poput nas. Sveprisutnome Bogu. Ako je išta za mene tajna onda je to baš molitva. S jedne strane mi je jasno da Bog nije ‘automat za Coca Colu’ koji odgovara kad ubacimo 5 kuna, a opet znam i iz Isusovih riječi, iz iskustva ljudi koje Pismo opisuje, a iz vlastitog iskustva da Bog uslišava molitve: Mnogo može molitva pravednika ako je žarka, kaže Pismo. Vjernik je najviše vjernik kad moli.

– žrtvuje se; Radujem se sada dok u patnjama za vas dopunjujem u svojemu tijelu ono što nedostaje od muka Kristovih za Tijelo njegovo – koje je Crkva. Ja postadoh njezinim poslužiteljem prema Božjoj provedbi što mi je dana: ispuniti (tj. potpuno navijestiti) Riječ Božju za vas, … Njega mi navješćujemo, urazumljujući svakoga čovjeka i poučavajući svakoga čovjeka u svoj mudrosti, kako bismo svakoga čovjeka prikazali savršena u Kristu. Za to se i ja trudim, boreći se njegovom djelotvornošću koja moćno djeluje u meni.

Pavao nije salonski teolog. Ne raspreda o Bogu u sigurnosti svog kabineta, već kako kaže u 2. poslanici Korinćanima: ‘A ovo blago imamo u glinenim posudama, da ta izvanredna sila bude od Boga, a ne od nas. Nevoljama u svemu pritiješnjeni, ali ne prignječeni; zbunjeni, ali ne zdvajamo; proganjani, ali ne i ostavljeni; obarani, ali ne i oboreni – uvijek u tijelu pronoseći umiranje Isusovo, da se i Isusov život u našem tijelu očituje. Jer se mi živi uvijek predajemo na smrt poradi Isusa, da se i Isusov život očituje u našemu smrtnom tijelu. Tako smrt djeluje u nama, a život u vama.’ 2 Kor 4.7-12

Mi nismo izuzeti iz te priče, iz tog poziva: žrtvovati se za dobro bližnjih. Jasno je: sila se Božja više i bolje očituje tamo gdje je potrebna. Pavao je dajući svoj život u Božje ruke, spreman poslušati Isusa koji mu govoraše u viziji na putu za Damask, tu Božju silu doživljavao baš usred najvećeg trpljenja.

‘Savršeni, cjeloviti u Kristu’, su oni koji rastu u spoznaji Boga i njegove volje, čine dobra djela, uzdaju se u Božju snagu, dio su zajednice koja moli i spremna je na žrtvu.

Audio verzija nalazi se ovdje.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s